Monday, June 6, 2011

Dress code VS Wayang

Bismillahirrahmanirrahim~ In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Assalammualaikum to all readers...:)

Huh! Agak dh seminggu gak tak berupdate blog.huhu..Actually, last weekend saya balik umh. Home sweet home!..Maka, masa banyak di habiskan dengan insan tercinta dan tersayang kemudian lappy dan bb dah selamat kena culik dengan insan yang bertauliah kat umah. Then, alamatnye bungkuslah blog saya. Dan sekarang, i'm was here again! again! again!..

Dress code VS Wayang

Last weekend saya ada pergi Mines with my brother and my sister. Macam biase lah kat shopping mall sekarang antara perkara wajib yang perlu ada wayang, bowling, karaoke and games studio. Ni baru antaranya yang saya perasan wujud kat shopping mall, belum lagi yang saya tak perasan. Ok! back to the point.

Mereka lebih berpusu-pusu beratur bentuk L+ S macam ular sawa beratur nak beli tiket wayang. Dress code? tak payah cakap lah. Ada macam-macam fesyen yang entah pape. Itu belum lagi plus dengan couple of the years and sewaktu dengannya.

Actually, for my opinion lah kan. Tak salah nak g tengok wayang as long semuanye still ade batas. Means, ubah sikit dress code tu pakai baju sopan sikit then asingkan room male ngan female. It just a room plus dengan skrin besar plus dengan speaker yang kuat tahap tak ingat.Just dat!..And yang paling penting movie tu kena lah yang berkualiti dan mempunyai massage yang betul.

"Rasa luar alam tak kalau pakai baju kurung tudung labuh g tengok wayang.."Q, yang di ajukan oleh mulut yang di gerakkan oleh lidah.

Tak luar alam pun. Tapi orang akan tengok macam UFO tengah mendarat dekat bumi. Semua ni berkait dengan pemahaman dan pemikiran orang sekeliling dan pemahaman pada diri si pemakai terhadap ape yang hendak dia lakukan.

Tengok wayang tak salah pun. Kalau tak, macam mane dengan wayang kulit tu?. Erm, cuma scene die skrng je yang membuatkan wayang is part of the wrong thing. Kalau dah mengidam sangat nak tengok wayang, beli tv besar kat umah letak speaker gajah tepi tv then tengok r puas dan sepuasnye. Lagi best cz evrything free.hehehe.



as long u still on right way nothing is gonna be a crime

2 comments:

bintun siddique said...

haddoiiii.....gelak sokmo sy bace blog akak ni....
XD teruskan berkarya.....sngt mendidik jiwa sbnrnya.... :)

izzati radhiah said...

thanx...:)